I nejvážněji nemocné děti jsou veselejší, když komunikují s okolím, říká speciální pedagožka Blanka Svobodová

I nejvážněji nemocné děti jsou veselejší, když mají nové podněty a vypracované způsoby, jak komunikovat s okolím, říká speciální pedagožka Blanka Svobodová v dalším díle našeho podcastu.

Když se seznámila s třináctiletou vážně nemocnou slečnou, které se šest let žádný učitel nevěnoval a koukala celé dny jen do stropu, začala ji učit komunikovat. Díky tomu dnes všichni kolem mladé pacientky vědí, že když pohne nohou, znamená to souhlas. Když naopak nesouhlasí, zaskřípe zuby. Víc zatím nedokáže, ale i tohle jí zásadně změnilo život. Není už uzavřená jen ve svém světě, ale propojila se s okolím. Je díky tomu veselejší.

I takovéto zázraky dokáže Blanka Svobodová, speciální pedagožka z Dětského centra Veská, která se nespokojí s tím, že dítě třeba roky na nic nereaguje. Věnuje se mu, zkouší všechno možné, aby děti rozvíjela.

Ví totiž moc dobře, jak jim její trpělivá práce dokáže změnit život. Když jí bylo osm, narodil se jí zdravotně postižený bráška. Byla zdravým sourozencem, jezdila s ním na léčení. Bráška měl být podle prognóz jen ležící a závislý na pomoci ostatních. Díky intenzivní péči rodičů a odborníků se jeho život vyvíjel mnohem lépe, dnes ve svých osmnácti studuje grafiku na střední škole a připravuje se na samostatný život.

Podcast se speciální pedagožkou Blankou Svobodovou si poslechněte tady.

Související články